Mezoterapi
Saç Mezoterapisi

Saç mezoterapisi, saç dökülmesini düzeltmek için kullanılabilir, doğrudan saç derisinin altına verilen ilaçlar ve vitaminlerle doğal yollarla dökülen saçları büyütmesi için uyarılır.

Saç Dökülmesi, zayıf saç derisi dolaşımından, beslenme dengesizliklerinden ve DHT olarak bilinen bir hormonun fazlalığından kaynaklanır.

Saçları yeniden büyütmek için mezoterapinin saçlarınızı ameliyat veya yan etki olmadan yeniden canlandırmanıza nasıl yardımcı olabileceğini öğrenin!

Saç mezoterapisi, etkin içeriklerin ağrısız bir şekilde saç derisinin hemen altına mikro enjekte edildiği bir tedavidir. Bunun geleneksel haplara göre avantajı muazzamdır, çünkü direk sorunlu bölgeye enjekte edilir. Saç mezoterapisinin yan etkileri azdır, aynı zamanda etkileri de daha belirgindir. Mezoterapi aynı zamanda sadece cilde ulaşan topikal saç dökülmesi ilaçlarına göre bir gelişmedir.

Zayıf ve cansız görünen saçlarınıza müdahalede bulunmak için illa ki saçlarınızın dökülmesini beklememek gerekir. İnce telli ve cansız saçların daha gür ve yoğun bir şekilde çıkmasını sağlayan saç mezoterapisi hem kadınlara hem de erkeklere uygundur. Genetik faktörler, ilerleyen yaş, hamilelik süreci, stres gibi nedenler saçların zayıflamasına yol açabilir. Zayıflayan saçları kalınlaştırmak kozmetik ürünlerle neredeyse imkansızdır.

Sağlıklı ve gür saçlara, saça uygulanan mezoterapi ile kavuşabilirsiniz. Saça mezoterapi ile zayıflayan saçlarınızı tedavi ettirmediğiniz de ileri aşamalarda saçlarınız dökülebilir. Saç ekimi yaptırmak mezoterapi uygulamasından daha zorlu bir süreç olacaktır.

Saç Mezoterapisi Nedir?

Saç mezoterapisi, saç derisinin orta tabakası olan dermis ve hipodermis alanlarına, incecik uçlu iğnelerle minimal dozlarda içerik ile yapılan mikroenjeksiyon tekniğidir. Dermis tabakası, cildin fonksiyon alanıdır. Buraya yapılan saç mezoterapi tekniği sayesinde saç kökünün beslenmesi için ihtiyacı olan vitamin, mineral, oligo element ve dolaşım düzenleyiciler direkt olarak hedef dokuya aktarılır.

FDA onaylı farmokolojik ürünlerin enjeksiyon yolu ile insan vücuduna verilmesine mezoterapi deniliyor. Mezoterapi tekniği yaş, cinsiyet ayrımı olmadan herkese uygulanabilir. Bu işlemin amacı lokal uygulanan bir işlemle hücre metabolizmasını uyarıp doku canlılığını tekrar kazandırmaktır.

Saç Mezoterapisi Kimlere Uygundur?

Saça mezoterapi, canlılığını yitiren, dökülmeye başlayan saçlara uygundur. Herkes doğuştan gür ve kalın saçlara sahip olmayabilir. Saçlarınıza doğru uygulamaları yaptığınızda gür ve kalın saçlara sahip olabilirsiniz. Bu doğru uygulamaların başında da saç derisine mezoterapi geliyor. Saç mezoterapisinde, saç köklerinize büyüme faktörleri enjekte edilerek saçlarınızın daha hızlı ve gür uzaması sağlanır.

Saç derisine açılan mikro kanallar, besleyici saç ürünlerinin saç köklerinize gitmesini sağlar. Saça mezoterapi de mevsimsel, stres veya metabolik nedenlerle saçlarında yoğun dökülme ve yıpranma yaşayanların yardımına koşuyor. Saç gelişimi için ihtiyaç duyulan eksiklikler mezoterapi tedavisiyle saç diplerine yerleştirilerek dolgun, parlak ve hacimli saçlar elde ediliyor.

Saç Mezoterapisi Nasıl Yapılır?

Mezoterapi işlemini mutlaka işin uzmanı olan doktorlara yaptırmanızı öneririz. Diğer mezoterapi uygulamaları için tıklayınız. Saç derisine küçük iğnelerle ilaç enjekte edilir. Bu ilaçlar direkt olarak saç köklerine gittiği için hızlı bir sonuç elde edilir. Saça mezoterapinin amacı, enjekte edilen bölgedeki kan dolaşımını hızlandırmak, saç köklerinin ihtiyacı olan minerallerin ve vitaminlerin doğrudan saç köküne ulaştırmaktır.

Saç mezoterapisi 4 ila 10 seans aralığında yaptırılmalıdır. Haftada bir seans yaptırarak 10 haftada daha güçlü saçlara kavuşabilirsiniz. Saç derisine mezoterapi hem kadın tipi saç dökülmesine hem de erkek tipi saç dökülmesine uygundur. Saç ektirme yapacak duruma gelmeden, kendi saç köklerinizi kurtarmak ve güçlendirmek isterseniz saç mezoterapisi size uygun olacaktır. Mezoterapi ağrısız bir uygulamadır. Bu işlemde kullanılan iğneler çok ince ve minik olduğu için neredeyse hiç hissedilmez. Seanslar devam ettikçe yeni saç köklerinin çıktığını göreceksiniz.

Mezoterapi tedavileri saç ekiminden farklı olarak günlük hayatınızı aksatmaz ve ağrısızdır. Hepsinden iyisi, kısa bir süre içinde harika sonuçlar elde edebilirsiniz. Mezoterapi tedavisi, kafa derisinin nazikçe temizlenmesi ve ardından gerekli ilaçların küçük dozlarda saç derisinin hemen altına enjekte edilmesinden oluşur.

Kullanılan ilaçlar arasında distal dolaşımın iyileştirilmesi için vazodilatörler ve büyümeyi teşvik etmek için vitamin aktivatörleri bulunur. Bu, kısmen tıkanmış mikro sirkülasyon sistemlerini iyileştirir. İlk önce haftada beş tedavi gereklidir, ardından her on beş günde bir üç ve son olarak ayda iki tedavi önerilir.

Saç Mezoterapisi Nasıl Etki Gösterir?

Saç mezoterapisine  mesohair da denir. Mezoterapi etki alanları:

• Epidermis
  • Deri bağ dokusu
  • Mikrosirkülasyon
  • Bağışıklık ve nöro sensör sistemler

Saç Mezoterapisi Sonrası Etkileri

Saç derisine mezoterapi, saç derisinin kan dolaşımını hızlandırır. Saç köklerinin çoğalmasını ve büyüme hızını arttırır. Bunun yanı sıra saç derisinin nem dengesini ayarlar, saç tellerinin ihtiyacı olan besinleri doğrudan saç köklerine iletir.

Saç mezoterapisi özellikle kadınlarda ve doğumdan sonra saç dökülmesinden mustarip kişiler için etkilidir. Erkekler için saç dökülmesi tamamen kel olmaktan çok orta derecede veya seyrelmiş hastalarda etkilidir.

Saç Mezoterapi Fiyatları

Saç Mezoterapisi kullanılan etkin içeriğe ve uygulayıcı ve seans sayısına göre değişkenlik gösterir. Saça mezoterapi fiyatları için doktor görüşmesi sonrası kullanılacak içeriğe göre fiyatlar belirlenir.

Saç Mezoterapisi Ağrılı Bir Tedavi Midir?

Saça mezoterapi ağrılı bir tedavi değildir. Oldukça minik uçlu iğnelerle saç derisine uygulama yapılır. İşlemden sonra saç derisine buz masajı yapmak yanma hissini azaltacaktır. Mezoterapisinin yan etkisi neredeyse hiç yok denecek kadar azdır. Uygulamadan hemen sonra günlük hayatınıza geri dönebilirsiniz.

Saç Mezoterapisi Kaç Seans Uygulanıyor?

Saç dökülmesine yönelik haftada bir dört seansta, yüzde 90’ın üzerinde bir başarı oranı bekleyebilirsiniz! Saça mezoterapisinin kaç seans uygulanacağı kişinin saç kalitesine ve saç yoğunluğuna bağlıdır. Bu uygulamanın en etkili sonuçlarını 3. veya 4.seanstan sonra görmeye başlayacaksınız. Saç mezoterapisinin etkinliğini arttırmak için her sene yenilemenizi öneriyoruz.

author-avatar

Op. Dr. Leyla Arvas

Estetik Cerrahi uzmanı Op.Dr Leyla Arvas, Vücut ve Yüz Estetiği, Liposuction, Meme Estetiği, Karın Germe, Yağ enjeksiyonu, Saç ekimi konularında uzmanlaşmış kadın estetik cerrahıdır.