Jinekomasti

Jinekomasti, erkeklerde testosteron hormonun azalmasına bağlı erkek memesinin kadın memesi görünümü almasıdır. Yunancadan gelen sözcük, gyne (kadın) ve matos (meme) kelimelerinin birleşmesinden meydana gelmiştir.

Jinekomasti kaç tiptir?

Jinekomasti üç tipten oluşmaktadır. Glandüler, mikst tip ve lipomatöz. Glandüler tip, meme dokusundaki büyümeye denir. Vakalarda kadın meme dokusuna benzeyen tipte büyümeye rastlanır. Yağ dokusundaki artış sonucu meydana gelen tip lipomatözdür. Hem yağ dokusu artışı hem de meme dokusunda görülen artış sonucu oluşan vakalara mikst tip adı verilir. Jinekomasti hastalarının geneli mikst tip tanısı ile tedavi edilir.

Jinekomastinin sebebleri nedir?

Jinekomasti, erkeklerde kadınlarda bulunan östrojen hormon seviyesinin yükselmesi sonucu ortaya çıkar. Bu durum fizyolojik olarak yaşlı, ergen ve bebeklerde ortaya çıkabilir.

Jinekomasti operasonu öncesinde ilk olarak neden jinekomasti sebebi araştırılmalıdır.  Bir hormon bozukluğu sebebiyle olduysa öncelikle Endokrinoloji Uzmanı tarafından değerlendirilmelidir. Hormon seviyesindeki bozukluk sebebiyle olan bir jinekomasti uzman tarafından tedavi edilir. Bunun dışındaki tüm vakalar cerrahi yöntemle tedavi edilir.

Cerrahi yöntemler nelerdir?

Jinekomasti oluşumundan liposuction yöntemiyle kurtulmak mümkündür. Bunun dışında eğer hastanın meme dokusunda da fazlalık varsa Vaser Liposuction kullanmak da gerekebilir. Uzman plastik cerrah ile hastanın karşılaşmasından sonra belirlenecek tedavi ile jinekomastiden kalıcı olarak kurtulmak mümkün olur.

Jinekomasti operasyonları genel anestezi altında, ameliyathane ortamında gerçekleştirilmelidir. İşlemden 3 saat sonra hasta yemek yiyebilir ve ayağa kalkabilir. Bu yüzden hastanede kalması gerekmez. Ameliyat edilecek bölgeye göre operasyon 1-2 saat sürmektedir. İşlem ağrılı bir işlem değildir. Operasyon sonrası uzman doktorun uygun gördüğü korse yaklaşık 1 ay boyunca giyilmelidir.

Jinekomasti sonrası işlem gören bölgede morluk, ödem ve şişme olabilir. Bunlar 3.haftadan sonra azalarak iyileşir. Memeler şeklini yaklaşık 3 ay sonra alacaktır.

• Jinekomasti Erkeklerde Göğüs Küçültme

Jinekomasti Erkeklerde Göğüs Küçültme Erkeklerde meme küçültme ameliyatları  meme dokusu ve göğüs bölgesindeki yağ doku artışına ‘Jinekomasti’ denir. Memenin büyümesine 2 problem neden olur bunlardan birincisi yapısal bir bozukluğa veya şişmanlık ikinci olarak gelişen memede aşırı yağlanması. Jinekomasti ise; ergenlik döneminde erkeklerde sıkça görülen göğüslerdeki gerilememesi, büyümenin ısrarlı olmasıdır.  Ellili yaşlarda daha sık görülür. Sağlıklı bir insanda tamamen fizyolojik olarak nedensiz ortaya çıkabildiği gibi, ilaç kulla

• Erkekte Göğüs Estetiği Jinekomasti

Erkekte Göğüs Estetiği Jinekomasti Erkeklerde meme büyümesine jinekomasti adı verilmiştir. Bu durum bazı ilaçların kullanımına, hormonlara veya genetik alt yapıya bağlı gelişebilir. Jinekomasti, ergenlik çağında, yaşlılıkta ve aşırı kilo alımının olduğu durumlarda fizyolojik (bir hastalığa bağlı olmaksızın) olarak görülebilir.

• Jinekomasti Ameliyatı

Jinekomasti Ameliyatı Erkeklerde meme büyüklüğünü yani Jinekomastiyi, 18 yaşından sonra tedavi etmek daha doğrudur. Yapılan tetkikler sonucu Jinekomasti olduğuna karar verilen ve operasyon planlanan hastalarda vakaların ağırlığına göre tedavi şekli değişir. Liposuction ile ya da cerrahi yöntemler ile çözüm bulmaya çalışılır.

• Erkeklerde Göğüs Küçültme Fiyatları

Erkeklerde meme küçültme ameliyatları  meme dokusu ve göğüs bölgesindeki yağ doku artışına ‘Jinekomasti’ denir. Memenin büyümesine 2 problem neden olur bunlardan birincisi yapısal bir bozukluğa veya şişmanlık ikinci olarak gelişen memede aşırı yağlanması. Aşırı yağlanma nedeniyle oluşan erkekteki meme büyüklüğü tedavisi erken evrelerde çok basit bir uygulama olan liposuction işlemiyle lokal anesteziyle kısa  bir sürede yapılmaktadır .